onsdag 3 april 2013

Första gången igen.....


Idag stängde jag av värmepumpen en stund mitt på dagen, den visar på +19,5 just nu så jag behöver inte slå på den riktigt än... 

Jag har varit duktig idag, först en rask stavgång till Munkeland och tillbaka... Sen handla lite på ICA, bland annat en blåbärsmuffins. Lyckades få fram en plaststol, inte helt lätt de hade frusit fast i marken. Men med lite kämparglöd så hittade jag tillslut en som inte satt fast. Hade hämtat mitt handtovade sittunderlag av ren ull som värmde gott. Åt sakta upp min muffins, skänkte lite till skatorna som underhåller Kajsa när hon tittar ut genom fönstret. 

Kajsa höll mig sällskap, vi satt där i solen och tittade på handdukarna som fladdrade så fint i vinden. Fällde ner stolsryggen och satte mig till rätta med näsan i vädret. Det blev inget krattande idag heller.... Somnade nästan där i värmen, det var så ljuvligt att bara vara, att inte ha några måsten. Imorgon ska jag kanske kratta...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter helt U N D E R B A R T!

Och är dig väl unt. Eller unnt.

Leina sa...

Tack Elisabet! Jag har börjat ta livet med lite ro.... Det är ok att inte vara så duktig jämt... Så i min värld är jag duktig när jag vågar vägra... =)