tisdag 2 april 2013

Idag var det första gången....


Idag gjorde det jag pratat om länge nu... Jag tog mina gåstavar och gick en rask promenad... Upptäckte till min fasa att det högg till i höften, så jag gick lagomt fort och lagomt långt. Det var kyligt men den raska promenaden höll mig varm.... när jag kom hem såg jag tvätten fladdra i vinden... Det var också första gången som jag hängt ut tvätt att torka i år.... 


Tänkte kratta men kom på att det var bättre att jag bar bort skräp, gamla granar, de (jättetunga visade det sig) uppgrävda järnrören från i höstas när vattenledningen sprungit läck.... Annat gammalt bröte hamnade bakom garaget... Och så var jag genomsvettig och trött igen... Vilade en stund på min granitbänk, solen värmde gott... Tittade lite förstrött på den överväxta rabarberrabatten.... Hämtade minikrattan och satte igång, när jag hållit på en liten stund upptäckte jag röda små rabarberskott... Vet inte hur det kommer sig eftersom marken fortfarande är frusen... Jag fick ge upp, det gick inte att få bort gräset som vuxit in bland rabarberplantorna, jorden var för hård... 

Men så glad jag blev, våren är här ändå... Det finns hopp.... Ska nog baka rabarberbullar snart (har rabarbermarmelad i frysen)... Nu är det mulet, som de lovade i morse... Men solen kommer igen... 

Inga kommentarer: