lördag 13 april 2013

Hurra hurra för aprilväder!!!! Eller inte....


Inte är inte lätt när Kajsa envisas med att ligga framför datorn, eller ännu heller sitta framför datorn... Så där lätt att skriva då. 

Vaknade i morse och tyckte att det var osedvanligt kallt i huset....När jag kom ner upptäckte jag att värmepumpen inte gick, den har antagligen stått stilla hela natten. Den var igång, alla lampor lyste men den brummade inte = den kom ingen varm luft... Provade att stänga av den och slå på den igen... Nada... Suck, provade några gånger... Inget hände... MEN GAHHHHHH!!!!! 12 grader varmt i huset är inte kul. Började söka efter telefonnumret till "akuthjälpen" när den lägger ner... Precis... Inte hittade jag den (kom just på att jag tror att vi satte fast den i värmepumpen) fick ett akut behov att besöka hemlighuset... Suck, nåväl, skynda mig uppför trappan för att göra sånt som ibland är oundvikligt. När jag kom ner igen hörde jag ett välbekant brummande.... Den hade gått igång igen. Lycka....

+15,1 i huset på höjden nu, sakta men säkert stiger värmen till snart behaglig temperatur... 

Idag ska jag handla, dammsuga, städa lite.... Invänta besök, Joakim som fyller 8 år kommer hit med sin syster och far... Hinner inte riktigt göra en tårta men jag vet att han gillar Frödings marängtårta med citron och jordgubbar. Köper lite mera jordgubbar och dekorerar med så blir den lite roligare att titta på.... Sen blir det HOCKEY SAIK-Luleå... Blir en bra dag...Bara jag får upp värmen i huset på kullen. 

En tröst är ändå att det har slutat snöa.... Det snöade igår något historiskt, men som tur är så ligger det inte kvar... 

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Femton här i morse.
Pv sjuk.
Gråväder och aningen kyligt.
Tröstar mig med hockey och handboll - man får zappa -.

Leina sa...

Längtar grymt mycket efter värmen... Men den kommer imorgon, påstår de i alla fall... Suck...