söndag 28 januari 2007

En Elisabet

Jag var på en långpromenad i går, som vanligt gick jag (idag) "nästan" till Gustafsberg... Nästan eftersom jag vände när det var ca:500 m kvar. Stigen blev mer och mer som en isgata, jag gick mer och mer med trippande steg, tillslut gav jag upp och vände. Det ger ingenting att gå i en sån vacker omgivning när man bara stirrar rakt ner i backen för att ta sig fram. Beslutade mig för att göra en stadspromenad nästa dag, läs idag... Vaknade och lättade på rullgardinen som skyddar mig från insyn mötte mig detta.... SNÖ!!!!! Jag är inte nöjd, det blir nog ingen lååååång stadspromenad. Kallt och halkigt, få se..... Det var ju det jag flyttade ifrån......

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Huvva!
Det där såg inte mysigt ut.
Huset påminner om gamla mejeriet i Malå.
Lite-lite.

Leina sa...

Men det är ju jättefint, huset alltså inte snön. Efter den stora branden 1806 när alla hus i stan förutom 4 små stackars ruckel brand ner började de bygga i tegel från Holland. Det här är antagligen ett av de 200 år gamla husen från "efter branden" så ock huset jag bor i. Fast det är av trä med en rappad vit front.