måndag 29 januari 2007

ont i halsen, isiga gator och te


Lyfte försiktigt på rullgardinen för att se vad som hände i världen utanför min skrubb. Vit snö hände.... Suckade, åt frukost och konstaterade att bröstet kändes tungt och halsen var sårig. Trotsade vädret och tog på mig mina nya stövletter (ja, jag har köpt nya skor på rean.... Detta meddelande är till han jag är gift med) och gick ut till vad som visade sig vara en isgata. Sko valet var superbt, de sylvassa klackarna borrade ner sig i isen och det gick riktigt bra att gå...

Som om inte dagen var tung nog..... När första lektionen nästan var slut gick brandlarmet igång. Det tog tyckte jag evigheter innan jag hade fått ut alla elever. De satt lugnt kvar och ritade. Halkade iväg över skolgården som var mycket sporadiskt sandad ner till fotbollsplanen där alla skolans 700 elever stod. Lyckades hitta klassen som jag hade haft, räknade och räknade. Hur jag än räknade så fattades två elever. Till min stora lycka kom deras klassföreståndare dit och jag lämnade över till henne och sökte upp min klass.... Jag frös i min kofta, ytterkläder är inte att tänka på att hämta... Det visade sig vara någon lustigkurre som tryckt på larmknappen någonstans på skolan.

Skyndade mig tillbaka, för att städa upp i bildsalen innan näste klass kom.... Stress.....

Mellan 15.30-17.00 har vi arbetslagskonferens, vi fikar och tar upp vad som händer i klasserna. Fast idag började vi med "positiva rundan" alla skulle säga något som de var tacksamma eller glada över. Jag var glad över att jag hade hamnat i det "bästa" arbetslaget... För det har jag.... Idag presenterade jag mitt fynd när det gäller hotell i Malaga (vi skall dit i slutet av oktober, det gäller att vara ute i tid). Behövde som tur är inte vänta allt för länge på bussen in till stan, handlade lite till middagssallad, gick till biblioteket för att lämna in helgens hyrfilm. Den gröna milen. En hjärtevärmare... Väl hemma gjorde jag en enkel sallad, bytte till myskläder, åt, kröp under yllefilten och frös..... Nu har jag just druckit lite grönt te med citronsmak……. Värmde gott….

Jag vill INTE bli förkyld....... =(

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilket samanträfande jag är oxå kraslig

Leina sa...

Stackars lilla gullefjun.... Drick mycket te med honung i.... Sluta röka! =D mamsi

Elisabet. sa...

vilken tur att du köpte dig såna praktiska skor ...-)

Anonym sa...

jag sluta röka i måndags faktist och abbe sluta snusa vi ska stöta varandra

Leina sa...

elisabet: ja eller hur, och vackra dessutom. ;)

Bill: Vad duktiga ni är, hoppas att det går bra... Det är alltid bra att var två.