onsdag 31 januari 2007

När livet känns aningens tung

Så här känner jag mig ikväll.......

Fortfarande förkyld, tung dag knökfull av lektioner.... Lägg till ett möte/utbildning om läsinlärning.... Som var, fylld av snabba hårda diskussioner om testets utformning… Det visade sig nämligen att en elev av 30 i en klass fått godkänt… Nu är det inte så att alla elever inte har någon läsförståelse utan att frågorna var så korkat utformade så att man inte förstår vad de är ute efter. En kollega undrade hur många av lärarna som skulle ha fått godkänt om vi hade gjort det…. ? Inte många.

Nu skall jag bara ta det lugnt, ta två Alvedon och skriva ett litet brev till ”han som tycker att jag är lat och elak”. =) Han jag är gift med hade träffat honom idag och han ville ha en rapport…. Skall försöka få fram budskapet till honom…..

JAG SKALL INTE FLYTTA TILLBAKA TILL MALÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: