fredag 26 januari 2007

Mätt o nöjd


Inne på ICA Kvantum 15 minuters promenad från min skrubb har de fiskhandlare inne i affären. Där köpte jag en bit lax, en bit rökt lax med citronkrydda och inlagd sill med rom..... Inte äckligt. Sen var jag lat och köpte räkor och musslor på burk, lite billigare och mycket enklare. Resultatet ser ni ovan.......
En gul lök
en halv strimlad fänkål
passerade tomater
tre champinjoner
hummerfond
lite vatten
saffran
hemmagjord örtsalt
lax
räkor
musslor
Till detta lite cream fraische med vitlök.....
Inte äckligt....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag galet hungrig. Karln min håller på och lagar mat och här sitter jag och ser smarriga soppor. Jag svimmar snart.

Leina sa...

matilda: Stackars dig, men jag anar en lättnad i ditt lidande. Hoppas du får något gott. Det här är gudomligt gott med vitlöks cream fraishe.