söndag 28 januari 2007

Nya vägar


Idag tog jag Strandpromenaden men åt andra hållet, upp mot backarna. Det först jag kom till var forsen. Stiligt, brusande och mäktig i sin litenhet.
Uppåt gick vägen och flåset gjorde sig smärtsamt påmind om att jag inte är i bästa form. Pilarna som markerar promenaden är lite villkorligt utsatta så jag gick på måfå. Den enda tröst jag hade var att jag alltid kunde ringa efter en taxi om jag skulle gå helt vilse. Jag riktigt längtar efter våren och att löven skall slå ut. Då kommer jag nog att gå många timmar varje helg och en och annan på veckorna. Allt är nytt, jag känner mig som ett litet barn som ingenting vet. Småkul samtidigt. Igår åkte jag en annan buss till Torp 6 istället för 1. Busschauffören försökte få mig att ta 1:an som snart skulle komma in eftersom jag skulle vara på Torp snabbare då. Men jag envisades med att ta buss nummer 6. Nya vägar, nya hus och hoppsan plötsligt såg det ut som om jag var på landet. En ladugård och ängar... Till torp kom jag så småningom, den bussen skall jag åka fler gånger.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Oj, vad vi ska få lära oss mycket om Uddevalla innan hösten ..-)