tisdag 17 mars 2009

Vår i luften

och på skolans parkering glider en otroligt vacker skönhet upp mot mig... Ler med hela ansiktet, bilen stannar nära intill och jag glider ner (vill gärna tro att det var graciöst) i det vita skinnsätet. Ser en urtjusig man med mörka solglasögon som ler stort tillbaka mot mig.. Män och dess fantastiska bilar... Bilen som skulle registreringsbesiktas hade gått igenom med glans... En sån bil skulle jag kunna tänka mig ha.. Ford Mustang 1965.....

2-punktsbältet var väll det enda som jag inte riktigt var nöjd med.... Ingenting man vill ha runt höften om man skulle krocka. Vi susade in till stan och parkerade på Willys garage, såg hur karlar i mötande bilar tittade längtansfullt efter den röda skönheten.

Vi handlade lite i var sin korg, sen slog det mig att det numera var vardag för oss att handla med var sin korg på Willys.... Vår första dejt slutade så... Först fika på Leijas sen var sin korg och handla mat på Willys.... Hem... Sen bytte jag skor till lite mera våraktiga fina skor.... Mina gulsvart randiga sockar (Skellefteå AIK vann ju kvartsfinalen mot Linköping igår= =D
Kakelungsuppsättaren skulle köpa jeans.. Det skulle vara rätt färg och rätt märke, i den andra affären hittade han ett par mörka Lewis med bootcut... Han såg ganska nöjd ut när vi lämnade affären. Sen bar det av mot Apoteket, en bit ner på gågatan stötte vi på hans mellan dotter som var på väg till trafiksskolan.... Det var första gången vi träffades och jag kände att det inte var riktigt rätt att gömma sig bakom stora solglasögon så de åkte upp på mitt huvud.... Hon var sprittande glad... När vi kom ut från Apoteket tyckte KA att vi skulle på museét... Han ville köpa två böcker åt mig som tack för hjälpen med bokföringen.... Dan Korn... Helt fantastiska fotoböcker.... Blev sååå glad... Såååå glad... Tack... !
En snabbt ihopslängd lax och skaldjurspasta med citron, persila och vitlök avslutade dagens snabba träff.... Sen gjorde vi upp lite planer för helgen, kanske auktion, kanske en promenad till havet med en fikakorg... Hoppas solen skiner i helgen oxå....


4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

skulle gott tänka mig en tur i den jag också.
Min drömbil är annars en Pontiac
-59 med de stående lycktorna.

Leina sa...

Fritt ur hjärtat: =) Jo det var roligt att åka i den... Min favoritbil eller märke är annars Bugatti... En sån kommer jag aldrig att få åka i.... )(

Elisabet. sa...

Å, jysses, så läcker bil ....!!!

Leina sa...

Elisabet: Japp, läcker är bara förnamnet... =D