måndag 10 augusti 2009

Illa, jag mår illa....

Ettusen 1, ettusen 2, ettusen 3....., ettusen 15....... I natt kunde jag inte sova, låg och tänkte på min arbetssituation... Plötsligt är jag ensam bildlärare på skolan och skall ha ALLA klasserna 14 st + livskunskap i min klass... Tänk er själv att lära sig namnen på alla, skriva omdömmen om alla... Inte ha någon att bolla idéer med... Det blir ett tungt år i år... Fasar, det är första gången någonsin jag gruvar mig för att börja jobba.... När jag väl hade somnat runt tvåtiden på natten satte ett infernaliskt åskoväder igång... Mullret och dånet var obeskrivligt... Det var inte avståndet mellan blixt och mullret jag räknade... Det var hur länge mullret och oljudet höll i sig.... Räknade till 15 sek... Fönsterrutorna i lägenheten skallrade dovt de med... Kuslig natt... Dessutom körde jag bil i natt, första gången jag drömt det sedan jag krockade... Att det nästan gick bra alltså (hamnade under jord i en bekants källare, mystisk dröm).

Ska titta på en bil i helgen... Kanske.... Det är spännande nu..... Varför jag mår illa? Men jag är ursinnigt trött, dessutom har jag tvätttid idag... På onsdag börjar jag jobba..... Trött, trött, trött...

Inga kommentarer: