söndag 21 mars 2010

Börjar snart ge upp


Varje vecka köper jag tulpaner, en stor bunt som lyser upp mitt vardagsrum. Igår köpte jag som vanligt en bukett med lite ovanligare och en bukett med blandade färger. Han som äger butiken tittar på mig med sorgsna ögon och säger. -Nästa vecka är det sista veckan för tulpaner... Jag känner hur jag stirrar med stora ögon rakt mot honom (han såg faktiskt lite rädd ut) och så utbrast jag förfärat...
-Men vad ska jag köpa då? Hur skall jag klara mig utan tulpaner?
Han skakade sakta på huvudet och meddelade att tulpan och vårsäsongen var över... VÅRSÄSONGEN var över.... Satte mina mycket vackra tulpaner i vasen och tänkte att jag får i alla fall köpa nästa vecka också....
Prognosen fram till 31 mars enligt aftonbladet är KALLT OCH SNÖ.... Det är inte roligt längre... Hur skall jag klara mig utan tulpaner som sätter färg i den färglösa värld jag nu lever i...
Hatar snö.....

2 kommentarer:

Belinda sa...

SÅ kan det ju inte vara! Det måste ju finnas något annat ställe där du kan skaffa tulpaner... i värsta fall Willy's!

Leina sa...

Belinda: Det är tulpansäsongen som är över... =( Klart det går att få tag i sen oxå... Hoppas jag...