onsdag 31 mars 2010

Påsköl och dillkött


(Jag tycker inte om att ta kort med blixt, men det är mörkt och regnigt ute och korten utan blixt blev alldeles för suddiga)
Nu har fröken fröken påskolov (det är alltså undertecknad), imorgon har jag tagit tjänstledigt och skall bara mysa... Ja och helghandla naturligtvis, sonen slutar tidigt så vi skulle gå ut och äta lunch sen handla det nödvändigaste. Vi har kommit överens om att det nödvändigaste är väldigt lite. Men jag skall ta en vända till Whasington Olsson och köpa entrecôt till lördagens middag... Mums, har köpt ett gott rött vin till...
När jag kom hem idag luktade det guddomligt när jag öppnade dörren. Sonen hade gjort dillkött (för första gången i sitt liv)...
-Ja, jag har ju ändrat lite... Tagit bort och lagt till...
Ler, han har fått laga mat sedan han var 12 år gammal, så han kan. Stolt mamma.... Sen delade vi på en Mariestads påsköl till middagen...
Nu skall jag vila lite...
Det regnar mot mina fönsterrutor...
Var är solen?

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Den var här vid sextiden i afton ..-)

Leina sa...

Elisabet: Då tycker jag ni kan skicka upp lite till oss... =)