tisdag 14 september 2010

Obeskrivlig lyx


Något jag inte är van med... Sovmorgon... Ordentlig sovmorgon, min första lektion börjar 12.20. Fast min ramtid (när jag måste vara på skolan) är 11.00. Fatta... Inte 07.20 (fast jag brukar vara där 06.40) =D
Det är en sovmorgon som innebär att jag hinner duscha, sitta här i blött hår och myskläder... Se på morgontv, äta frukost i lugn och ro. Mysa lite med katten, sitta här och skriva... Jag startar veckan lugnt måndag och tisdag... Men priset är fullständigt hysteriska ons-fre.... Men det får man ta....
Idag skulle sista klassen ut och paddla.... Men de ställde in det igår till elevernas förtvivlan... Tror de gjorde rätt, det skulle blåsa 7 sekundmeter och här på "Bästkusten" regnar det... Hade nog inte blivit en allt för mysig upplevelse... Paddla i ordentligt blåst är ingen höjdare, sätta upp tält när det regna är inte heller så kul... Hoppas bara att de kan göra resan lite senare... En av deras klassföreståndare åker iväg till Italien i veckan, hon skall på bröllop... Mysigt tycker jag det låter som...
Ha en bra dag där ute...
Ikväll föräldrarmöte X 2....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så härligt för dig!

Att inte behöva stressa ..., det är som guldstjärneglitter över en bråttomtillvaro.

Jag ÄLSKADE min torsdag på jobbet, då jag började två. Det var som semester. Att få gå till bageriet och köpa färskt bröd .., ta det lugnt bara ,. åå, så borde alla människor få ha det någon dag per vecka.

Leina sa...

Elisabet: Det här är första gången någonsin jag har en sådan fantastisk tisdag... Veckan blir som... Kortare, tänker ta bilen till skolan eftersom vi slutar runt 19.30 (om vi har tur) så jag skall slippa vänta på bussen... Lyx det med... =D