torsdag 23 september 2010

Vilken stress.... VILKEN STRESS

Äpplen vid huset i Munkedal... Goda äpplen, vi smakade dem, lite syrlig med mycket smak.... Det var jag, sonen och kollegan K som tittade till huset på backen. Det var en lisa för själen så här efter en av veckans absolut stressigaste dagar...

Vyn är ännu mer fantastisk än vad man ser här... Lååångt där borta på kullen ligger kyrkan. Ungefär där sonen står (eller lite bakom) skall jag bygga en vinkelvägg av trä, eller... Ja i alla fall så skall det vara en vägg av humle. Vid den skall jag ha ett bord fyra stolar och ett parasoll. Där skall jag dricka mitt eftermiddagskaffe....
Inget bankbesök... Hon var sjuk, jag har spenderat all ledig tid med att prata med en telefonsvarare... Med mäklaren Olle och med telefonsvararen igen... Sen gick jag in på banken när vi ändå var i Munkedal... Vi kunde inte hitta en tid... Så banktjänsteman L (trevlig kvinna) skulle ringa mig IDAG!! Skrev den andra kvinnan... Nu har hon en minut på sig.... Eller nä, nu är klockan 18.00.... Vi har grava komunikationsproblem....
Föreläsningen idag???? Ska jag inte skriva en rad om.... Den var...... =(
Nu middag som sonen lagat....

Torsdag kväll efter IDOL..... Faktiskt så ringde banktjänsteman L till mig 18.15.... =D Vi lyckades hitta en tid på måndag... Jag behöver inte ta ledigt, vilket jag hade varit beredd att göra... Men jag är inte över bäcken än så jag ska inte ropa HEJ!!!
Packat, innekläder, utekläder, myskläder, lite finare kläder, gummistövlar, ut och gå skor, inneskor och Foppatofflor.... Kameran skall med.... Tur att jag har bil...

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och någon jag känner kom hem och är totalt slut på .. har en klass där mer än hälften är totalt ointresserade och inte gör NÅNTING .., bara sabbar för dom övriga.

Halv nio stöp han på soffan.

Leina sa...

Elisabet: Stackarn... Det är nästan värre när det är gymnasiet.... Då har de ju faktiskt själv valt linje... Tycker också synd om "de andra", de som inte får en sportslig chans att lära sig. Fast de kanske vill.

Elisabet. sa...

Ja, det säger han också.

Och han kommer hem och har huvudvärk och slänger sig på soffan ...

Elisabet. sa...

Och tänk, så fel man kan ha!

För min inre syn har jag sett ett litet hus, typ torp, mitt ute i urskogen .-)