tisdag 21 september 2010

Sovmorgon

Söndag morgon på landet.....

Pratade med samma kvinna på Swedbank i går.... Efteråt undrade jag om hon inte var i ett märkligt psykotiskt tillstånd.... Jag vill låna pengar (i det här fallet inte alls mycket för att vara ett huslån, till och med ganska lite) för att köpa in mig i ett hus... Hon ville ha all information om "husägaren" personnummer och var han hade lånat pengar???? HALLÅ!!!! Det är JAG som skall låna inte han som äger huset... Han behöver inte låna pengar... Hon var hetsig och började nästan prata i falsett med en sällan skådad hastighet... Tror inte hon mår så bra... Finns andra banker.... =D Hur som helst så ordnar det sig....

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men är det så konstigt, egentligen?

Hon vill väl veta att det är någon som har råd att betala sin del i huset (och det har han ju, men har hon dom uppgifterna?), så att det plötsligt inte bara är du som står där och ska betala dubbelt upp eller hur mycket det blir .., utifall att hans del skulle fallera?

Ja, så resonerades det när jag själv skulle göra likadant med ett annat lån.

Elisabet. sa...

Eller han kanske redan äger huset? Jag läste om din text .., i så fall är det ju en helt annan sak.

Leina sa...

Han äger huset...Han behöver inte låna.... Tror det var det som hon störde sig på... =D

UllaMona sa...

Jag hade också problem med Swedbank fastän jag varit kund sen 40 år tillbaka...

Leina sa...

UllaMona: Funderar på Nordea.... Starkt...

Elisabet. sa...

Ja, tur att det finns andra banker.

Man ska i alla fall bli respektfullt bemött, det tycker jag.

Lycka till!

Leina sa...

Elisabet: Ja det tycker jag med inte bli behandlad som en mindre vetande.... -Tänk om han lurar dig... Var en av kommentarerna jag fick... Det är ju faktiskt därför jag vill låna pengar för att köpa halva huset... För att inte "lura" honom... Suck.... Ja och så för att det blir lättare om jag skall bo där... =D För det skall jag ju...