söndag 27 februari 2011

Solen tittar fram mellan molnen

Jag har haft en lugn och stilla morgon... Sett på tv, ätit frukost... Pysslat lite i köket... Först skulle allt ut.. Sen skulle allt in igen fast i rätt ordning på nya platser, inte som det var förr... Plus att en del saker inte skall vara här utan i andra skåp, de som står i rummet som jag inte kan fylla eftersom de skall flyttas på.... Samt att jag har saker i kartonger i källaren som skall in i skåpen men... Ja ni förstår... Det är ett evigt pusslande... Men det börjar se mer "hemma" ut... Jag har fått tillgång till mera saker, porslinsskålar t.ex. Bara det, att slippa ta sallad ur sunkiga plastskålar... Mina gamla, gamla, slipade grogglas som jag köpte på loppis i Tidan har oxå kommit fram... Fast vi dricker vatten och mjölk ur dem oxå... =)

Det enda jag inte fått plats med är champagneglasen.... De åker nog i en kartong och ner i källaren.... Blir bra...

Inga kommentarer: