söndag 20 februari 2011

Veckans chock!

När jag vaknade i morse insvept i mitt täcke och arméns (numera lila) yllefilt så kände jag instinktivt att det nog var kallt ute... Nästippen kändes kall... Fortfarande i sängen och under täcket klädde jag på mig mina "hemmakläder"... Steg upp....

När jag ställer mig upp är det den här synen som möter mig... Står stilla en stund och bara njuter... Det är så vackert, söker reda på kameran och tar ett kort....


Innan jag ens börjar med att brygga kaffe går jag ner i källaren och startar elden i pannan.. Det brukar ta en evinnerlig tid att få elden att ta sig... Inte idag... Idag tog sig elden direkt, ja jag fick ju naturligtvis gå ner en gång i ½ timmen och kolla och ställa om alla spjäll och luckor... Vakta, vakta så att trycket inte blir för högt... När jag kom upp från källaren så såg jag solen som letar sig in genom fönstret och ger hallen, köket ett gyllene varmt sken... Spegeln som jag hängde upp igår förstärkte känslan (orkar inte vänta på GÄ som aldrig kommer och fixar saker)... En innerlig värme spred sig inom mig... Det kommer att bli så bra...


Kajsa ligger på arméns lila yllefilt i min säng här ½ meter ifrån mig... Vi myser idag... Skall bära in lite ved, gick ut i mina reumatofflor och mysbyxor... Fyllde snabbt en korg med ved som jag bar in... Mitt på dagen är det nog varmare...
Tänker på han som skall ut och fiska hummer.... Huva... Flytoverall och kaffe i hans termos var vist botmedel mot kylan... Hoppas bara att flytoverallen håller värmen oxå... Fast solen skiner ute... Det blir sakta varmare och varmare....


Inga kommentarer: