onsdag 20 april 2011

Grannar som tinar fram

Kajsa drar sig inte för att tala om för herr granne att här bor minsann Kajsa och det är hon som bestämmer... Jag hann ta kortet just precis som han pös iväg.... Hans "syster" en vacker långhårig grå katt brukar hälsa på oss hon också... Härom dagen stod hon i köket och tittade längtansfullt på Kajsas matplats... Ett -hej, räckte för att hon förskrämt pös ut igen... Bara för att titta in fem minuter senare.... Ler...

Den svarta kattens matte bor i huset mitt emot mig, idag var första gången vi pratade med varandra.... Länge, stod vi i backen... Jag stod hon satt i sin rullstol. Hennes dotter är matte till den grå katten.... Jag har bott här sedan 27 dec och först nu börjar grannarna tina fram. Men det är ju inte så konstigt, det är först nu man börjar vara ute.... Det är så härligt... Fast idag skall jag putsa spackel och fortsätta spackla... Måste ta mig i kragen...



Bill grillade när jag kom hem... Det räcker till en middag idag med... Ibland är det gott med rester...

Var på reumatologen i Uddevalla idag... Har haft väldigt ont i (mest vänster) knä sedan september. Haltat mig genom höst, vinter och vår... Han var inte nöjd... På akuten som bara ryckte på axlarna när jag var där i september med mitt handbolls stora knä... Det går över, är bara en ansträgning... Läkaren muttrade hela tiden om hur inkompetenta de var... -De kan ingenting om sånt här.... De borde.... Han tittade och tittade, böjde vände och vred... Bara genom att titta på min kropp såg han att jag hade haltat... Allt för länge, ett ben var aningens kortare än det andra... Foten som gett mig otroliga smärtor (trodde ett ben var brutet) hade lägre rörelseförmåga... Han visade mig, det tog fem sekunder... -De kan inte bara undersöka en fot... De måste jämföra... Titta... Så vred han ena foten sen den andra... Till och med jag såg att det inte var bra... Fick cortisonsprutor i knä och fot (det kändes)... Lite starkare värktabletter...

Vet ni vad... Snart skall jag ut och gå... Snart skall jag utforska nya områden i Munkedal... Snart... Som jag har längtat...

=D

Sitter med sovrumsfönstret öppet... Fåglarna kvittrar...

Idag blir det en bra dag...

Inga kommentarer: