lördag 23 april 2011

Påskafton

Tror jag att det är.... Håller inte reda på dagarna så värst bra när jag är ledig... Ledig har jag verkligen varit.... Det finns som sagt var fördelar med att få ont i ryggen... Hur mycket du än vill så kan du inte göra annat än hålla dig i stillhet. Helst liggandes helt plant... Nu känns den g a n s k a bra... Om jag känner efter, riktigt bra....

Igår gjorde vi den ört och vitlöksfyllda lammsteken... Den blev så god, så god... Örterna jag nu köper klipper jag bara ner till hälften, ska plantera dem ute i den stora krukan som förr härbärgerade monstreran, den som inte överlevde flytten. Saker jag har längtat efter, att kunna gå ut och plocka örter.



Jag hade visst påskpyntat, hade bara glömt lite.......

Ute skiner solen, ännu en underbar dag....



2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför lida av ryggont när det finns duktiga massageterapeuter i Staden?! Ta tag i det och slipp ifrån det onda... Som varande lärare borde du väl vara bevandrad i informationssökande och -inhämtande? Man kan googla, vet du!

Leina sa...

Anonym: Har en bra på Rygg och led... Fått råd om "bra" här i Munkedal med... Börjar tro att det inte är ryggen utan höften... Oxå ett tips... Det börjar ge med sig... Men händer det igen så får jag ta smällen (1000 kr eftersom lärare inte tar 1 dag ledig utan 1.4) och ta ledigt för att besöka sjukgymnasten... Är man reumatiker så hänger allt ihop... Så borde egentligen ha en sjukgymnast som är expert på reumatism... Hmmmm... Borde de ha i Uddevalla.... Men gillar din lite snorkiga attityd... Tur jag har folk som informerar mig och talar om att lärare borde veta bättre...Jo det råkar vi ut för hela tiden... Med andra ord... =D Jag skiter fullständigt i Bror DUKTIG människor snorkiga råd... Speciellt de anonyma... =D =D =D