söndag 23 oktober 2011

Jag måste börja ta kort igen

Mamsen o sonen på räkbåt i Smögen, en minnesvärd tur... Världens godaste sill, skördesill tror jag den hette. Sen räkor hur mycket man ville ha....

Somnade sent igår, vaknade som vanligt runt 05,45, tröttast. Kajsa jaaaamade och ville ut runt 06.50... Gick motvilligt upp ur sängens ljuvliga värme. En sak är helt säkert, duntäcket som jag köpte igår är VARMT, är så nöjd med mitt inköp. Snart är jag nog lika nöjd med gårdagens nästa inköp när jag lärt mig hur den fungerar. Eftersom jag bara kunde prata (läs höra de som ringde upp) genom högtalarna så blev det lite ohållbart. Tänk själv när en förälder ringer och vill prat om sitt barn och jag sitter på bussen. Hej NN, öhhh, alla på bussen hör vad du säger... Försäljaren på affären och sonen tittade på varandra och log roat... De tyckte att jag skulle köpa den här tingesten för den var lätt att förstå... Vet inte det jag...

Inga kommentarer: