söndag 16 oktober 2011

Tv och dator i ett

 Sitter i soffan som nu är en säng eftersom jag inte kan fälla ihop den. Har bullat upp en massa kuddar bakom ryggen. Just nu har jag väldigt ont i ryggen, kan bero på allt släpande och bärande jag utfört i helgen. Sitter med datorn i knät och tv:n igång.  Sonen har passande nog haft annat för sig...


Det blå skåpet, som kommer från "bagarstugun" där min farfar växte upp står nu äntligen på sin plats och är nu fylld med dvd:er och talböcker... Sonen kom just hem, berättar om ett roligt spel som de spelat i natt. Det är kallt ute meddelar han. Så då väntar jag en liten stund innan jag ställer kosan mot Munkedal... Har sommardäck än, vi tänkte sätta på dem idag men så beslutade jag att måla ett tredje varv på golvet uppe... Tror det är lika bra när ändå allt är bortplockat. Då hinner jag börja måla den stora dörren också, den som går till städskåpet. Sen när jag kan bo hemma igen kommer det att rassla till så har jag målat alla luckor och lådfronter...

Inga kommentarer: