söndag 30 oktober 2011

På söndagar ska man vila


Pratade med han som äger andra halvan av huset. Han påstod att det inte gjorde något att jag ställde vitrinskåpet på plats och fyllde det med dyra pryttlar. Han kunde lista ändå... Så då har jag gjort det, ställt skåpet på plats, sökt reda på hyllplanen, tvättat av dem och satt dem på plats. Jag kan tala om att det är tungt.


Jag bar och bar och bar, det kan tyckas enkelt men källaren är en labyrint av lådor, möbler och pryttlar som dräller lite överallt. Man får liksom knixa sig fram med lågorna i händerna. Stolen står där eftersom jag drabbades av akut lathet, satt på stolen och packade upp. Ommöblering i köket också, jag är inte ens nästan klar... Men saker börjar sakta koma på plats.

Det som skall bli vardagsrum ser plötsligt ut som en krigszon igen.... Men som sagt var, latheten hade drabbat mig. Det regnde ute och jag o r k a d e inte gå ut till garaget med bockarna.


När mörkret började falla kom jag på att jag skulle fota mina ansikten.... Skärpan försvann med ljuset... Mina älskade masker, vet inte riktigt var jag skall hänga upp dem. Så lat har jag inte varit idag, idag har jag jobbat ganska hårt. Men bordskivan till matsalsbordet var för tungt, försökte men klarade inte av att få upp den... Får invänta sonen.

Inga kommentarer: