måndag 29 juli 2013

En lite lätt stressig dag


Dottern som skulle ta hand om Kajsa jobbar i en källare och får aldrig se dagsljus på veckorna var förklaringen till färgskillnaderna på våra armar... =D Det blev en natt med lite sömn, 3.30 stod väckaren på. Kompisen T som skulle skjutsa mig till Landvetter ringde och talade om att lille sonen spydde... Magsjuka stod inte längst upp på listan som över saker som jag ville ha med mig till Irland... Ringde runt till de billiga taxibolagen... Ingen lycka där, Taxi Göteborg erbjöd sig att skjutsa mig till Landvetter för 510 kr... Så fick det bli... Jag skulle vara två timmar innan eftersom det skulle vara så många på Landvetter eftersom många charterresor som går på morgonen... Så 4.00 hämtade taxin mig på Fryktorget....


Så här såg det ut på Landvetter 4.30... Inte många där, som tur var hade jag en bok med mig, Little Be som jag rekommenderar varmt...


 Strax innan lunch var jag framme i Irland (Kastrup var lika tom som Landvetter så det behöver jag inte skriva om)... Sonen mötte mig på flygplatsen, det var så roligt att få träffa honom efter så lång tid. Jag fick en riktigt varm kram sen tog vi en taxi till deras hus som de hyr. Där fick jag kaffe och smörgåsar i deras glasklädda uteplats, det fick bli frukost och lunch... 


Sen gick vi en sväng i stan, till shoppingcentrat, där köpte en hel del av sådant som jag hade lovat nära och kära att jag skulle inhandla... Varmt, det var ruskigt varmt, vi tog först en kaffe sen ville jag ha en Bulmers... Två pubar hann vi med The old School var helt klart den mysigaste och en ovanlig pub enligt sonen eftersom man kunde sitta ute... Bulmers mina vänner är en halvtorr cider från Irland.... Man kan beställa den i Sverige med men man måste köpa 12 st ½ litersflaskor... Inget problem tycker jag... =D

 Sonen kör Carlsbergs... Vi pratade om allt och inget, det kändes som om vi varit ifrån varandra en vecka inte 10 månader... Efter en stund kom sonenes sambo.... Hon visade sig  vara en väldigt, väldigt mjuk och trevlig kvinna... Full med humor och med integritet, en person som jag genast kände att henne kommer jag att gilla... Jag hade rätt....

'
Deras ytterdörr till huset i Swords.... Observera var brevinkastet är...Stackars brevbäraren..... Ont i ryggen är bara förnamnet... Vi satt och pratade en stund på kvällen... Men alla var ganska trötta så det blev en tidig kväll... Jag sov så gott med öppet fönster, ute var det varmt, varmt, varmt...

3 kommentarer:

Maggan sa...

Underbar dörr! fast jag förstår vad du menar med brevbärare...ska inte söka jobb där som det.

Elisabet. sa...

Å, vilket underbart inlägg, Leina! Mera! Mera!

Leina sa...

Maggan, jag har ofta ont i ryggen... Bara tanken att vika mig dubbel varje gång post skall lämnas får mig att rysa... Brevinkastet är ju längst ner på dörren... Hua...

Elisabet: Sakta men säkert ska jag lotsa bloggen genom min vecka på Irland... =)