lördag 2 februari 2008

Döden alltid lika närvarande.......

Han jag var gift med ringde för en stund sen.... Har man varit ihop i 29 år känner man varandra väl. En lätt darrning på rösten fick mig att automatiskt att skärpa alla sinnen...

-Ville bara säga att jag lever....... Hörde på hans röst att det var med en verklig kraftansträgning han sa orden. Jag förstod genast....

-Det har rasat i gruvan, en lastbil är under rasmassorna.... Jag ville bara säga att jag lever...

Vi pratade en stund till.... Det är omtänksamhet... Att ringa sitt X och tala om att man lever när det rasat i gruvan man jobbar i.... Den skräcken har jag levt med i många år... Både min far och senare han jag var gift med.... Fy vilka historier jag hört om livet där i mörkret.... Nu ska jag ringa dottern och säga att om hon läser på nätet om olyckan...

Så bara så hon vet, pappa lever....

Mina tankar går till dem som inte kan finna någon tröst ikväll....

8 kommentarer:

Visionary soul sa...

Ja fy... läskigt är det, och hemskt för dem som drabbats... ja, det var omtänksamt av barnens far att ringa och säga att han lever. Vilken himla tur... att han inte var där när det rasade...

Leina sa...

vs: Ja, det var 1000 känslor som rusade genom kroppen igår. De hade fikat och kände hur golvet skakade.. Han var så ung han som körde lastbilen...

Anonym sa...

Som "Visionary soul" skrev; skönt att han är så omtänksam att han slog en signal. Det måste varit en lättnad för er att veta att han är okej!

Leina sa...

jessica: Jo, men som tur är hann jag aldrig upptäcka olyckan innan han ringde så vi hann aldrig bli oroliga...

Det Mörka Hotet sa...

Omtänksamt av honom och jag kan förstå den oro som en sådan olycka skapar även för de som inte drabbas direkt.

Leina sa...

dmh: Jag har levt med skräcken av att gruvor kan rasa på dem man känner i hela mitt liv... Svårt att förklara... Mollande oro...

Cattis sa...

ryyser...
jo har man varit gift så länge har man ju ett band som inte bryts så lätt.
Vad hemskt när det händer sådant som ett gruvras, brrr...

Jag har känt mitt x i 23 år...och skulle tacksamt ta emot ett sådant samtal oxå även fast vi varit separerade i 16...

Hoppas ni alla får en bra helg efter omständigheterna.

Kram
Cattis

Leina sa...

cattis: Helgen förflöt lugnt... Vi hade ju fått "rätt" meddelande...