söndag 24 februari 2008

Feskekôrka.....

Tillbringade lördagen i Göteborg i mycket trevligt sällskap.... Maten intogs i Feskekôrka, gott var bara förnamnet... Har aldrig lyckats förirra mig dit tidigare.... Vet inte om jag skulle hitta dit nu heller... Ni vet (ni som känner mig) kvinnan utan lokalsinne... Japp, det är jag det... Det var nästan överväldigande, utbudet av fisk och skaldjur. Någon gång skall jag dit och handla för att ta med mig hem, kylväska kanske är ett måste....

Göteborg visade sig inte från sin bästa sida, men det stormade inte i alla fall.... Var lite fundersam i fredags, det var till och med översvämning här på vår gata i stan.... Men allt vatten hade dragit sig undan, alla tåg gick... Det var en vanlig dag på Västkusten, mulet o lite regn.... Vad gör man när man har lite tid över men inte överdrivet mycket? Man åker 6:ans spårvagn och tittar på stan.... Man har inte roligare än man gör sig... Jag tyckte det var kul, men så tycker jag om att prata, titta på människor, umgås och titta på arkitektur... Allt det kunde vi göra.... Fick tips hur man skulle göra när man köper vin.... Man tittar i hyllorna eller bland vinlådorna... Där det är tagit mest och det lyser tomt... Det vinet ska man ta, det verkar vara populärt... Det är ju helt enkelt en strålande idé.... Gäller bara att inte komma till systemet när de just har ställt upp i hyllorna... =) Vi hann mycket, det var en på många sätt givande dag.... Den gick bara för fort... Men det gör det ju alltid när man har trevligt.... Och du... Jag gick inte vilse på Centralen. ;0)

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Feskekörka missade jag trots att jag bodde en tid i Göteborg! Alla säger att det är så trevligt där.

Roligt tips det där med vinet och Systembolaget....ska kolla och tänka på det nästa gång. :)

Leina sa...

londongirl: Det var hur mysigt som helst... Ligger lite bakom, man måste nog veta vart man ska, inget man bara snubblar förbi... Det där med systemet... Det ska jag med testa... =)

Elisabet. sa...

Ja, och sååå trevligt sällskap .., då förstår jag att det var trivsamt ..-)

Jojo.

Leina sa...

elisabet: Du är så klok du... Kram...

Anonym sa...

Leina, har du fastnat i Göteborg ;) ? Hoppas inte utan att du bara inte har tid och kanske energi till bloggen.

Sköt om dig där ner. Har suttit och lyssnat på lite nostalgiska låtar från tidigt 70 tal, afrikamemories you know.

Leina sa...

carina: Nej jag är bara, har varit, är fortfarande lite förkyld... Och trött... =)