tisdag 18 mars 2008

Hasselbacken är överfull av krokusar..... Skall fota imorgon

På väg mot Kampenhof och 6.25 bussen mot Lysekil....

ELLER INTE!!!! Ja som ni vet drabbades Västkusten av ett litet snöoväder. Inte värre än att det snart är borta. Har jag bestämt.... Men höll på att få århundradets chock nära jag så där lite mysigt sömndrucket vred om persiennerna i fönstret bredvid min säng måndag morgon. Stog bara och gapade, min hjärna kunde inte riktigt ta in och förstå det ögonen förmedlade…. Världen utanför var vit, obenhörligt vit…. Om detta tycker inte Leina om…. I Hasselbacken väntar krokusarna på att få bli fotograferade... Tulpanerna har skjutit i höjden, väntar på att få brisera ut i en färgkavalkad.... Om det här tycker Leina inte om....

Jag hade nästan glömt känslan…. Den att ta i så att musklerna vibrerar…. Första träningspasset i gymmet idag på väldigt lång tid. Just nu känns det jättebra få se hur jag mår imorgon eller rättare sagt om jag tar mig ur sängen imorgon bitti… Gör jag det så tar jag ett pass på gymmet imorgon igen. Nej, jag kommer inte att få tillbaka den vältränade kropp jag hade när jag var 18… Inte ens den kropp jag hade när jag var 23…. Men den kommer att bli starkare, jag kommer att må bättre och om jag har riktigt tur kommer yrseln att försvinna helt… Jag har en plan….. Först träna bort yrseln, sen börja köra bil igen, köpa en bil… Och när jag gjort det titta mig om efter en liten, liten sommarstuga där jag kan kura ihop på sommaren. Odla lite grönsaker, kanske ha något fruktträd, plantera mina amaryllisar över sommaren…. Bara vara och ta det lugnt…. Måla lite, läsa lite… Vara ute i klorofyllen…. Det är min plan….



2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ååååå, vilken UNDERBAR plan, Leina!

Jag håller på att bygga upp mig mentalt för att ha råd att köpa en liten bil. Eller en vespa/moppa.

Eller en kolonilott.

Eller så reser jag bara.

Reser och reser och reser.

Leina sa...

elisabet: Visst är det en underbar plan.... Fast resa och resa och resa låter inte så dumt det heller... =)