fredag 21 mars 2008

Inte ens påskriset är klätt

Men det blir väl, under dagen är det meningen....

Så har äntligen Påsklovet börjat, sitter här i morgonrocken och försöker få tiden att gå. Sonen blir nog inte så glad om jag stövlar upp och slamrar i köket nu. Fast klockan är ju bara 6.51 och jag har varit vaken en timme redan….

Igår kom en kollega, i den här berättelsen *M* in i arbetsrummet och skratta så hjärtligt… Jag har just träffat *elev* och han undrade var idrottsläraren och klassen var??? Han kunde inte hitta dem…. *Elev* sa *M* klockan är 7.05…. VA!!!! Svarade *elev* oförstående… Klockan är 7.05 svarade *M* igen… Du är en timme tidig…. Ha ha ha ha ha ha ha ha…. Det är hysteriskt kul med tanke på att *elev* alltid, ja för det mesta är försenad på morgonen och även till lektioner mitt på dan…. Det kom en svordom och ett MEN ÅHHHHH!!! Sen gick han nog hem igen…. Men nu ligger han nog hemma och sover den lille….. Ha ha ha ha ha ha… Jag måste bara skratta… Det är för dråpligt…

Glad Påsk på er där ute i världen!!!!



4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, vilken totalt UNDERBAR bild!

Leina sa...

elisabet: Tack, tack, tack.... Du e för go....

Visionary soul sa...

Ja, nu härmas jag igen - väldigt läcker bild! Glad påsk på dig, synd att du inte kan disponera ditt kök som du vill... ;-)

Leina sa...

vs: Tack, köket ja.... Men det är ganska skönt att sitta framför datorn en stund oxå.... Glad Påsk o en kram till dig....