lördag 22 mars 2008

När mamma byter i kattsandlådan, den du Bettan!

Ha ha ha ha ha ha ha... Eller inte... Vi fick ett infall jag o sonen att vi skulle göra påskgodis... Först skulle man skålla mandel sen rosta lite lätt i ugnen.... 100 g florsocker och 150 g mandel/jordnötter skulle köras i matberedaren tills det blev en deg. Och det tog tid kan jag be att få tala om. 300 g ljus choklad skulle smältas och blandas med nötdegen... Vila ett dygn sen skulle man bearbeta till en formbar massa... Men HALÅÅÅÅÅÅÅ!!!! Det smälte ju bara i handen. Så det blev operation team work... Jag knådade som besatt och "klickade" ut degen, sonen rullade ihop. Allt under överseende av han jag var gift med.... Som sen fick äran att skära upp i lagom små mumsbitar....

Vi har godis ända till nästa påsk... Tro mig... Om det är gott? Smaskens!!! Vill bara meddela vänn av ordningen att Fröken, fröken (jag alltså) har spenderat 1 timme på gymm idag och förrgår och tisdags.... Var annan dag, det ni... Här ska ätas godis!!!!

4 kommentarer:

Lena sa...

Illustrativa bilder, minst sagt :)

Leina sa...

panter: Vi hade roligt i alla fall...

Elisabet. sa...

Här har bara ätits brieost och vindruvor och massor med lammstek .., det doftar vitlök i hela lägenheten ..-))

Leina sa...

elisabet: Ja vi åt oxå lammstek... Vitlök doftar gott...