lördag 5 juli 2008

Att turista i sin egen stad

9.15 avgick Sunningen från inre hamnen, mitt emot turistinformationen.... Här ser ni "ti" från fel håll... =) Visst är det vackert.... Just nu är det över 30 grader ute säger min termometer som ligger i skugga.... Inne är det 27 grader, orkar inte skriva mer.... Ni får titta på bilderna över vår tur med Sunningen längst Uddevallas många vackra strandhugg.... Mer ingående texter kommer senare..... Men det var en behaglig tur på ca:1 h 45 min..... Lugnt o stilla trotts att båten invaderades av ett STORT gäng som antagligen var på kollo eller något liknande.... Många barn, tjo o tjim och helt underbart var det.....



































































Tjuvtaget kort på en utställning på museet.... =)


Sen gick vi hem........

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Äventyret behöver inte vara så långt borta eller hur!
Man blir lätt lite hemmablind så man missar det som finns nära.

Hoppas solen kommer tillbaka snart!

Cattis sa...

Vilka ljuvliga bilder!
Det är ju härligt att turista på hemmaplan. Det är så lätt att bli hemmablind.
Så vackert med allt solglitter :-)
Se till att sola lagom.

Kram
Cattis

Leina sa...

turtle: Ja, det finns så mycket för mig att upptäcka här.... Solen skiner nu...Men det är kallt....

cattis: Det var en helt underbar dag... Sol o fint, på eftermiddagen kom molnen.... mitt ansikte är numera brunt o fint...

=)