fredag 4 juli 2008

Uddevalla turistinformation

Tänk jag har bott här i 1½ år och aldrig har jag varit inne på turistinformationen.... Helt absurt, vackert hus som ligger vid inre hamnen.... Måste fota det.... =) Inne fanns de här vackra kolonnerna.... Införskaffade en knallblå t-shirt som det står UDDEVALLA på i vitt... Dottern höll på att falla död ner när hon fick se den... Det var såååå FEEEEL!!!! He he he he he, så går det när mamma får shoppa själv... Jag tycker den är helt rätt....

Andledningen till att vi gick in där var för att se om de hade turlistorna för Skärgårdsbåtarna. Tänk för att de hade de. Sonen tyckte att vi skulle åka med dem på lördag, enligt väderprognosen så kommer vädret inte att vara det bästa om vi har otur... Svårt att förstå, ute strålar solen från klarblå himmel och det är hur varmt som helst. Men det är idag det, har faktiskt varit ute en stund idag, min nos är inte lägre á la dansk pölse, mer som en engelska som varit lite för mycket i solen... Imorgon kommer det att vara helt perfekt.... Var på gymmet idag, det var så himla skönt. Tog i så att t-shirten var riktigt dyngsur i svett.... Det tar tid det här men sakta men säkert ska matchvikten uppnås.... Snart ska jag ut igen, tror jag ska ta på mig den fina klänningen som dottern lurade på mig...
Förresten, kvinnor.... OM ni tränar på gym och har tighta beiga träningsbyxor.... Lite rund rumpa därtill.... Ha för gud skull inte för små högt skurna halva trosor... Det ser bedrövligt lustigt ut..... Äntligen fredag......... Vad jag hade? Men rejäla stora Bridget Jones trosor... Skulle ju inte på date... Skulle till gymmet.... =D
Nu ska den icke allt för inteligenta sönderbrända donnan lista ut vad som fattas för att kunna göra dinkel pizza, ni vet den nyttigare varianten.... Mums.... Vinet är redan inhandlat....

3 kommentarer:

Villa Nian sa...

Visst är det skönt att svettas ibland!

Anonym sa...

Jag tränar på gym o är litet rund... men jag kör med lila byxor. Borde vara lugnt... .-)

Fin blogg du har!

Leina sa...

tina: Ja, det är hur skönt som helst... Det är som om kroppen blir avslappnad....

mia: Ha ha ha ha... Lila byxor är lugnt... Jag är oxå lite, nej mycket rund.... Jag har svarta byxor..... För att vara säker.... (För att jag hittade dem i mina gömmor när jag började träna=D )