onsdag 2 juli 2008

Vad dottern vill ha


På vår frys sitter det inte en massa magneter... Ett och annat vykort på sin höjd och ett block med "handlarelista" (västerbotniskt uttryck, mycket lokalt...)
Häromdagen upptäckte jag att dottern hade skrivit dit nya saker som måste inhandlas.... Det gladde mig eftersom jag påpekat mer än en gång att "om saker är slut, säg till"....
Nya grannar ja, vi bor i ett hus som är relativt lyhört.... Alternativt, det bor en elefantdomptör med skyddslingar ovanför oss. Ibland när jag skall sova hör jag hur det rumstreras om, möbler flyttas och någon går med "vassa" steg där uppe... Tydligen har de en möbel med många glas i för det klirrar i takt när de går.... Sena vanaor har de oxå... Men dotter (modell äldre) är nog inte hemma nu... För då skriks det smälls i dörrarna och spelas musik så att jag måste ha tv:n på hög volym för att överhuvudtaget höra något.... Som sagt var dottern är nog inte hemma nu. Men personen med blyfot är.....
Funderar på att ta min lista till Willys och se om jag hittar "nya grannar" hyllan...... Är rädd för att jag måste nöja mig med jordgubbar..... Gott.....

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad skönt att man inte har såna grannar! Kan ni inte lite försynt gå upp och berätta hur högt det hörs nere hos er?

Anonym sa...

På den tiden det fanns transistorradioapparater brukade min mamma som hämnd ställa sig på en stol och trycka radion mot taket. På hösta volym. Det hördes nog inte ens i våningen ovanför.

Elisabet. sa...

Å, jag vet precis ...

Leina sa...

londongirl: Den tanken har slagit mig..... Sen brukar jag tänka på vad grannarna under oss tänker... Hmmmmm.....

matilda: Ha ha ha ha ha.... Kan ju lyfta upp stereohögtalarna och dra en va sonenes värsta hip hop cd skivor....

elisabet: Inte kul.... Men jag har lärt mig koppla bort när de väsnas på gatan.... Lite....

Villa Nian sa...

Hoppas jordgubbarna smakade gott :-)

Leina sa...

tina: Mums... Jordgubbar är alltid rätt.....