onsdag 9 juli 2008

Du, jag har tråkigt ska vi fika....?

Yerba Kulturbokhandel & Café
Mitt inne i stan ligger det ett café som heter Yerba, det går inte riktigt att förklara, det måste upplevas. Hade sprungit runt på stan. Köpt en bok till min plastfar som fyllt år, Svenska flaggans historia... Den tycker han nog om, sen en hel kasse med fin choklad från den lilla lilla chokladbutiken på gågatan...... Ett till stort lakan (rea 50%) och fyra glas (rea 30%), en pocketbok till tåget med en jättelistig magnetbokmärke.... Sen kände jag bara att jag inte ville gå hem till lägenheten, vädret var på tok för fint..... Så jag ringde dottern o undrade om hon ville fika... Det ville hon....
Bilderna är från Yerbas trädgård, stillheten är total, de har till och med sommarsolstolar. Ni vet sådana däringa saker som det tar 15 min att veckla ut... =) Det går inte fort på Yerba, om man ska vara ärlig så tar det evigheter. Men det är liksom det som är grejen.... Det tar tid och under tiden som man väntar så kan man titta på allt vackert runt omkring....

Små uteträmöbler, lte rangliga och inte jättebekväma.... Kaffe och en liten chokladpralin med päronganach i... Inte äckligt....

Men bara titta.... Tänk er själv att få sitta på ett sånt vackert cafè... Man blir så långtinihjärtat lugn och glad.... Ja dottern är lite irriterad eftersom jag fotar hela tiden.....


-Mamma! Jag tror jag tar en sallad, då behöver jag inte ta med mig någon mat ikväll (till jobbet)
Gör du det, ta en sallad.... När det så var hennes tur sa hon... -Jag tar en lasagne! ???? Ha ha ha ha det var den salladen det... Till hennes försvar så var det faktiskt nästan mer sallad än lasagne på tallriken... God var den också enligt dottern.... Vi satt där och pratade om hennes framtidsdrömmar... Hon har ställt sig i bostadskö i Gbg med en kompis... De ska starta ett cafè där de ska sälja vintagekläder..... Jag tyckte att hon skulle satsa på foto.... Hon är ju så gudabenådat duktig... Hon funderar på ev, journalist... Bra... Hon är duktig på att skriva också, det har hon bevisat på skolan.... Gå in på fotosidan.... Ja här bredvid.... Hon är så duktig så duktig.... SÅ DUKTIG!!!!

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

yerba-te var något som mamma bjöd på i Bolivia .., det var vad indianerna alltid drack.

Leina sa...

elisabet: hmmmmm det har säkert någon koppling. Åhhh! Elisabet... Du skulle fullkomligt svimma av lycka på Yerba... När du kommer hit.... =) Ska vi fika där...

Det Mörka Hotet sa...

Det där verkar vara ett ställe för mig - väldigt spännande!

Leina sa...

dmh: Hej, länge sen.... Antagligen.... Eller vad vet jag... =D Men jag tror att de flesta skulle trivas där....