onsdag 31 december 2008

Att fira nytt år...

De stora festernas tid är förbi.... Numera är jag nöjd över att få sitta med någon trevlig människa och prata en stund... Som tur är har jag ungarna här.... Men den tiden kommer ju när jag inte har dem hemma nyårsafton... Men då ställer jag bara fram en spegel och pratar med mig själv... =)

Nyår i Liberia, det var jättetillställningar. Vi barn var inte bjudna, men när de vuxna hade fått i sig några glas så var det ingen som sa något när vi ungar smet in i mässen från djungelsidan... Kommer än idag ihåg hur facinerad jag var av de fantastiska håruppsättningarna, de vackra långa klänningarna och alla juveler... Så skulle jag oxå vara när jag blev vuxen... Men här kommer jag att sitta i mysbyxor en bekäm stoooor t-shirt och en fleecekofta... Och vara helt nöjd med livet... Men champagne ska jag dricka.... Min hand kommer inte att vara välmanikerad med långa röda naglar... Men..... =D Champagnen kommer att vara utsökt ändå....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte bara skåla in det nya året med dig. För tillfället sitter jag iklädd mysbyxor, omålade naglar och ganska platt fall på håret ;)

Inget är väl som ljuvliga minnen man kan glädjas åt. Afrika, det var tider det.

I år blir vi hemma och kanske skall träna på detta med trevliga personer i spegeln, det låter inte så tokigt. Nästa nyår blir nog annorstädes.

Vill önska dig ett Gott Slut på 2008 och ett Gott Nytt och ännu bättre 2009. Skål Leina säger jag och hissar min kaffemugg :)

Leina sa...

Carina: Ler... Skål på dig med.. Lyfter en imaginärt glas i skyn..

Anonym sa...

Lite sent skålat härifrån, men skål i alla fall! Och Gott Nytt År.

Leina sa...

matilda: Aldrig försent att skåla.... God fortsättning på dig med...