måndag 29 december 2008

Bästa tiden på året…. Granen och tv:n lyser upp min frukost… Sitter i min varma, röda morgonrock som jag fick i julklapp av hon som bor i buschen… Det är tyst och stilla i lägenheten. Sonen jobbar, dottern ja hon sover… När hon vaknar ska jag diska och dammsuga, sen ska jag ta en sväng på gymmet. Jag har inte tränat på två veckor, men nu är min tå redo för nya bataljer… Ja visst ja… Leina har inte bloggat så mycket den senaste tiden…. För två veckor sedan exakt vaknade jag klockan tre på morgonen av en vitglödgad smärta i mitt huvud… Stortånageln som var delvis lös hade fastnat i täcket och jag hade vridit loss den… SMÄRTA!!!! Att träna var inte att tänka på… Kunde knappt gå… Knäpp som jag var så fotade jag eländet för att lägga ut i bloggen…Sen besinnade jag mig… Tror inte ni vill se min sargade stortå, så jag lät bli… Men nu är den läkt, ser lite rolig ut men…. =D

Just nu är det första dagen som jag känner att jag är l e d i g… Det tar alltid en vecka att varva ner efter hetsen och stressen just före jullovet. Så nu är det bara till att längta efter nästa lov… Sportlovet v. 8…. Har absolut inga planer för den veckan… Kanske Stockholm???? Måste köpa päronessense och palmbutter, kanske lite hotpepper med…. Måste tänka en stund till få se vad som händer… Just nu är jag nöjd med att vara ledig en vecka till….

Inga kommentarer: