söndag 14 december 2008

Leina är så nöjd så nöjd....

Äntligen har jag köpt en köksklocka... I den ljuvliga lilla affären i Gbg.... Den som ligger bredvid Makeup store.... Då vet ni.... 1½ år har jag väntat och sökt... Nu hänger den där... Orkar inte flytta på julbonaden som faktiskt hängde där innan jag satte upp klockan... Klockan tickar så fridfullt, låter som klockan som hängde i farmor och farfars kök. Den jag lyssnade på när jag skulle sova där jag låg i utdragssoffan i deras kök... Tick tack, tick tack, tick tack... Somnade nästan direkt igår, tänkte på min farmor, Rut....

Hon som var världens snällaste alla kategorier......

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, den var jättefin!
Och lampan tror jag mig känna igen.

Leina sa...

elisabet: Tack... Jag är så nöjd... Lampan hängde i matsalen i Malå.... Upptäckte att de passade jättebra ihop.

Anonym sa...

Det är tur att jag inte har en sån där klocka hemma, för då skulle jag inte göra annat än sova. Och så ska de slå timslagen på heltimme och en gång varje halvtime. BÅÅÅÅNG! BÅÅÅÅNNGGG!

Leina sa...

Matilda: Det var det första sonen frågade... Kommer den att hålla på att slå i tid o otid???? Tyvärr det gör den inte... Bara tickar högljudt... Som jag älskar det ljudet... =D

UllaMona sa...

Jättefin klocka..passar verkligen bra till lampan.

God Jul på Dig!

Leina sa...

UllaMona: Tack! Jo de är fina ihop... God Jul på dig med....