måndag 22 februari 2010

Första dagen

på sportlovet, har haft det riktigt, riktigt bra.... Hann till Näl, när jag skulle hem hade jag 5 min på mig att krångla mig genom snövallarna till akuten för att ta en direktbuss därifrån... Jag hann... Sen åkte jag o sonen till Torp, tittade på madrasser, hmmmm dyrt..... Fotat snöhögarna på stan... Har bakat ljuvliga äppelmuffins, sett på OS, nu ska jag göra natt....


Om några veckor så kommer Butlers att ha uteservering här... Kanske inte några veckor... Några månader stämmer nog bättre...
Sonen vid Kochska gränd... Imorgon skall jag lägga ut hur de plogar i Uddevalla... Eller, hur de inte plogar. Det är rent skrämmande hur de bär sig åt. En sak är säkert, det är inte snökaos här, det är "inkompetenta människor kaos" i Bohuslän....

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det är inte mycket bättre här, men jag tänker att är det snörekord alla kategorier, så kanske det inte är så lätt för skottare som aldrig är van.

Leina sa...

Elisabet: Ler, inte van.... Det är sant om man vill vara snäll... Det vill inte jag utan säger som det är. DE KAN INTE.... 83 cm snö = rekord i Uddevalla... Nu får värmen och regnet komma....

Tobias Johansson sa...

Idag skiner i alla fall solen, ett bra tecken!

Leina sa...

Tobias: Ja fast ett tag sken solen från blå himmel och det snöade... Men solen värmer frusna själar... =D

Gunnar Klasson sa...

Inkompetenta? Det är inte människorna det är fel på. De sliter som djur, dygnet runt. Janne Grävare sov 15 minuter mellan torsdag kväll till söndag morgon. Men ta och kolla vad de har för utrustning! Jordbruksredskap, dumpers och grävskopor som är avsedda för vägbyggen och schaktarbeten. Snösvängen använder med andra ord all maskinell utrustning som går att få tag på. Någon "norrlandsutrustning" är vi på Västkusetn med våra normala skitvintrar inte utrustade med.

Leina sa...

Gunnar: Tro mig... Det här är inte JÄTTEMYCKET snö.... Men som sagt var, har inte utrustning samt vet inte hur man skall skotta. Se bara hur trottoaren ser ut utanför mitt hus (bild ovanför) det är "upptrampat" en smal gång. Inte ens skottat. Vi ska bara inte tala om hur det var på skolan jag jobbar på. Vi var riktigt förbannade ett tag. Nä sanningen är att man kan inte skotta ordentligt här nere... Tro mig det är skandal.