söndag 21 februari 2010

Fortfarande insnöad

Har varit i stallet och släppt ut hästarna och sett till hönorna. Bitvis fick vi vada fram i snö upp till knäna.... Om det är mycket snö? Ja för att vara Bohuslän är det mycket snö... Men om du frågar mig är det normal vinter i Lappland. När de pratar om snökaos här nere innebär egentligen "människokaos"... De kan nämligen inte ploga vägarna, trottoarerna och fram för allt så kan de inte köra på snövägar. I förrgår körde en bil in i KA:s bil och krossade backspegeln.... De tror att snöpinnarna står på "andra sidan diket" så alla håller sig mitt i vägen.... Inte underligt att de krockar....

Alla tåg o bussar är fortfarande inställda..... Suck.... Och jag som skall till NÄL i morgon, undrar just hur det går..... Inge bra skulle jag tro.... Tvättiden som jag har idag kl. 17.00 funkar inte heller... Sonen skulle gå ner o tvätta lite och boka en tid åt mig på onsdag.... Jag är så less så less... På inkompetenta människor som inte klarar av lite snö....

Gå in på Uddevallabloggen och kolla.....

Men vi fick se en älg i morse när vi åt frukost... Första älgen jag sett här nere....

Inga kommentarer: