söndag 28 februari 2010

Vardagslyx


Suck! en såndäringa konstig bild som lägger sig åt fel håll..... Men ni ser ändå.
Var på Washington Olsson i fredags, en köttbutik som ligger bredvid Södra bageriet, ni vet på min gata. Eftersom jag skulle vara hemma i helgen med dottern så kände jag för något super gott... Entrecôt av bra kvalité ville jag ha... Och då skall man gå till Washington Olssons butik.... Naturligtvis hade jag ingen kamera med mig vilket grämde mig något alldeles speciellt... Det är en gammaldags butik, där man säger vad man skall ha och handlaren hämtar.... 2 skivor entrecôt kostade... Håll i er, 169 kr... Om det var värt? VARENDA krona... När han tog emot sedeln (man kan inte betala med kort) stannade han upp en sekund... Vände sig mot mig och sa... "Du kommer att tycka att den här köttbiten är den bästa köttbit du någonsin har ätit... Det här är köttbitarnas Rolls Royce. Den kommer från en gård som föder upp ekologiskt, djuret har gått ute och ätit gräs. Köttet är hängmörat i 18 dagar.... Du kommer att bli jättenöjd." Sen klappade han paketet lätt med handen och log. Bakom mig i kön stod 5 personer tålmodigt, en del log.
Om jag kommer att lägga ut 85 kr på en skiva kött igen? ABSOLUT!!! Hellre det än billigt kött fullt med hormoner och penicillin.... Gudagott... Det var också ostbiten jag köpte.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Av en vänlig madame i Gbg fick jag lära mig följande när bilden lägger sig på fel håll: publicera bilden på fel håll, klicka på spara som .., lägg den på skrivbordet. Sen går du till ditt bild.beh.program och hämtar upp den från skrivbordet, rotera den, spara på nytt och vips, så blir den okej. Det är när man riktar kameran rätt ner som det ofta blir så här och nu fungerar det jättebra, sedan hon lärde mig tricket.
(Jag lägger den på min gamla blogg och tar sedan bort inlägget).

Leina sa...

Elisabet... Det skall jag omedelbart testa.. =) Tack för tipset...