måndag 7 juni 2010

Enormt sockersug

Citroncheescake från Yerba... Inte äckligt....

Sol i Norge, regn i Uddevalla.... Jobbade sent som vanligt på måndagar... Hmmmm, upptäcker att orden inte riktigt stavas rätt... Får gå tillbaka ideligen och rätta... Hand och hjärna är inte synkade.... Inte så konstigt.... Får helt enkelt skriva saktare....

Var var jag? Jo, hemma runt fem, vilade en liten stund... Slötittade på tv... Sen jobba igen, äntligen klar med... Nä det kan jag inte tala om, har elever som går in och läser här... =D Men det är mycket jobb... Mer än man kan tro, ca: 7 timmar i lördags och 2½ timmar i kväll... Nu är det bara finsjusteringen kvar... GUD så trött jag är... Men i morgon är en någorlunda lugn dag..... Tre lektioner i ett sträck lunch och så en lektion till... Sen slutar jag för dagen... Då skall jag fixa avslutningskatalogen...

Få se nu... Jag slutar för dagen och skall jobba med... Skolarbete... Ja visst ja, lärare... Tänk att få gå hem och vara ledig, inte vara ledig och jobba med sitt jobb... Men som en del så vänligt talar om för mig... Jag har ju så mycket ledig tid...

Eller hur?

Nu sova... Skall vara på jobbet 6.40 i morgon.... Som vanligt....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hörrududu .,. nu ska du inte vara så putt på det där att jag sa att ni har långa lov .-))

Jag vet, jag vet att tiden är inarbetad.

Men allt är inte bättre på vanliga arbeten.

Det är inte så värst mycket mera lajbans att arbeta varannan helg, jul, nyår, påsk, midsommar ..., det spelar ingen roll vilka röda dagar det är i almanackan .., schemat rullar på som vanligt.

Långa dagar .., jag arbetar inte heltid, men många hos oss har dagar som slutar 20.00 och efter midsommar blir det 21.00 och då kanske man börjar elva eller tolv.

Aldrig mer än 3 veckors sammanhängande ledighet på sommaren.

Jag tror att det jämnar ut sig i det långa loppet, faktiskt.

kram på dig!

Leina sa...

Det är din attityd.... Lärare har så mycket ledigt!!!!

Vi har lika mycket ledigt som alla andra... Men det är så himla svårt att fatta för en del... Jag har långa dagar jag med... ibland är jag på skolan från 06.40-21.00.... Japp vi har långa dagar vi med... Men råkar vara ledig midsommar, julafton och andra röda dagar... Fast inte söndagar.. De flesta lärare jobbar även söndagar...

Jag är inte putt... Bara djävligt less på din och andras attityd...