söndag 31 oktober 2010

Helgen bara försvann

Förra helgen började sonen måla taket i badrummet... Karln hade en förkärlek till furutak... HUA!!!! Igår målade jag en vända till... Idag spacklade jag igen lite spikhål som syntes allt för väl... Drog en vända till på listerna... Skall bara måla lite till sen är det klart...
Så mycket bättre med vitt tak, fast jag och blixten är inte kompisar...


Idag har jag skurat tak... Mest för att GÄ skulle vara där uppe sen... Lite onödigt att trängas på samma yta... På kanten ser ni halltakets och kökets färg.. Antikvit...

Kom till huset strax efter nio i morse... 13.30 var jag klar med att skura halltaket uppe... Med Cillit Bang, Salmiak, en borste på skaft, en skurduk och en tandborste....


Försökte fota så man skulle förstå alla vinklar och vrår... Men det var svårt...

Vissa delar var nästan helt omöjligt att nå... Det är högt i trapphuset (som det brukar vara).... Hur jag skall kunna skrapa mellan plankorna där har jag ingen aninig om... GÄ tycker att jag skall bygga mig en ställning att stå på... Med min balans eller rättare sagt min brist på balans sätter nog stopp för de planerna... Hur jag skall nå när jag ska måla blir en senare fråga...
I helgen var jag själv i huset, sonen var på maskerad/födelsedagsfest i går... Det var småtråkigt att vara där själv... Tur jag har en radio.... Nu middag... Trött, ryggen då? Bättre och bättre, stramar bara lite... Kan böja mig ner... Allt ordnar sig...

Inga kommentarer: