lördag 16 oktober 2010

Inte bra, inte bra alls


Termometern visar -1.5.... Bilen har sommardäck... Jag skall köra till Munkedal... Vi väntar en stund till tror jag. Kollegan J ville följa med och jobba lite, det kan hon väll få göra tycker jag... Enligt GÄ så har elektrikerna varit där... Slitit ner en massa kablar och strött skruvar och spik på golven... Varför? Är det så svårt att ställa en plastpåse på golvet och kasta dem där???? Så less jag blir på sådana som inte bryr sig. Tror jag skall sätta kollegan J på att plocka spik... Saker jag har med mig till huset på kullen... Mackor, te (till kollegan J), liten flaska mjölk och värmeplåster... Värmeplåstret är till min rygg... Tisdag och onsdag var jag hemma, sjukskriven. Bägge knäna krånglade och smärtade och var allmänt besvärliga (reumatismen) som grädde på moset rasade ryggen... Det gör fortfarande ont men jag kan gå i alla fall... Inte böja mig ner, inte stå på stege och måla tak... Men någonting kan jag säkert göra... Tror jag... Värmeplåstret skall jag sätta på ryggen när jag kommer dit...
Idag skall jag köpa takfärg och köksfärg... Tror det blir väggfärg enligt den ursprungliga planen... Terracotta, eller något ditåt.. Varmt Siennaaktigt....

2 kommentarer:

Lena sa...

Det är spännande att följa arbetet, men var rädd om dig!

Leina sa...

Lena: Jag har ju mina två slavar... Sonen och kollegan J... Fast... Hon är ju sjuk hon med... De halta och lyttas förening... =D