måndag 4 oktober 2010

Hemma i stan....

Så nu är det "vårt" hus.... Vi har verkligen slitit i helgen jag och sonen... Skurat väggar och tak som dårar... Spacklat och målat... Mest skurat...
Jag är inte kompis med blixten på min kamera... Inte alls... Men ni ser i alla fall... Färgskillnaden på taket.... Och den hemska röda färgen i sovrummet... Tips från coachen... Rök inte inomhus...


Färgåtergivningen är inte riktigt korrekt... Det är en ganska kall blå, helmatt... Ladys nya supermatta färg... Så vackert när det torkat och våldsamt täckande... Två lager, det är allt som behövs, älskar färgen... Var inne idag på snabbvisit... Kände med handen på väggen... Det var en fräsch känsla... Huset blir i blått och vitt... Det är som mina färger... Jag och sonen pratade färg, jag ville ha en varm färg i köket... Tyckte det skulle passa bra, tittade på terracottafärgerna... Varma ja visst... Vad det blev??? Dalablå... Det är lite grönt i den så det räknas som varm färg bestämde jag mig för.. Fast där blir det nog en lite blankare färg... Så det är lättare att torka av dem...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vilken tur att du har Bill en sån här gång!!

Leina sa...

Elisabet: Ja helt klart... Men vi är duktigt trötta idag... Åkte hemifrån 09.00 på morgonen... Kom hem 21.00... Det var lite för mycket... Vilar lite idag...