söndag 3 oktober 2010

Huset som slukar all min tid

och sonens, har fantastiska dörrar i hallen.... Gamla, gamla... Allt i huset måste rengöras och målas om... ALLT!!!! Karln som bodde där tidigare rökte... Han rökte mycket och städa var inte hans grej...
Vi har skurat det som skall bli mitt sovrum nu i flera dagar.... Idag målade vi sista varvet på taket... Samt hann måla ett varv på väggarna... Vi jobbar bra ihop sonen och jag... Han är duktig.. Jätteduktig. Det som tidigare var ett hallonrött rum är nu ljust blå, med en ton av rött i nästan som ungersk syren. Vackert....
Hallen.... Den skall bli så fin så fin... Gräddvit... Nytt golv... Så småningom... Inte än... Först skall elen fixas... Pannan bytas ut (visade det sig idag). Bra med värme i huset..
Nu tröttast... Nu vila en liten liten stund innan jag skall skriva ihop "kontraktet" som jag och GÄ skall skriva ihop tillsammans med mäklaren.... Viktigt att allt blir rätt...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, med tanke på hur duktig du är och vilken känsla för färger och annat, så blir det säkert ett reportage i Sköna Hem vad det lider.

Leina sa...

Elisabet: I mitt huvud är det jättefint... Med en fondvägg av Carreramarmor i matsalen och en handmålad fondvägg... Men innan vi är där måste vi slita en hel del...