måndag 11 oktober 2010

Mina knän värker

Att skura tak, spackla väggar, tejpa upp skyddspapper tar tid och tär på axlar och knän... Jag har balanserat på den här stegen som jag köpte på XL-bygg i flera timmar... Mina knän håller på att ge upp... Bägge knäna... det gör ont... Allt underarbete som vi gör syns inte... Det visste vi att det inte gör... Men det tar tid... Fast nu har vi grundat i kökstaket i alla fall, med färg som man skall använda på rökskadade tak och väggar... I morgon skall vi kanske iväg igen... Då ska vi putsa klart köksväggarna och grunda dem... Samt halltaket... Här går det undan... Borde köpa färg till köket.. Alla rum blir blåa eller vita... Till GÄ:s förtvivlan... He he he he... Men han skall ju inte bo där... Bara äga halva huset... Jag har tänkt om.. Min första plan var att måla i en varm terracotta färg, inte allt för mörk och inte allt för orange...

Dalablå eller terracotta???? Svårt läge...

Inga kommentarer: