söndag 23 januari 2011

Kallt i huset...

(Köket i lägenheten... Så här välstädat har det nog aldrig varit... Inte ens då jag flyttade in)
Men det är inte någon idé att elda... Skall åka in till Uddevalla snart, hinner inte få upp värmen innan jag åker så det känns onödigt... Får elda när jag kommer hem istället. Jag har haft en osedvanligt lugn helg... Sonen var på after work fredag, skrämde nästan livet av mig då han kom hem lördag fm jag trodde han skulle stanna i Uddevalla... Vi åt middag, sen for han igen... Jag såg två filmer bl.a. Persopolis... Den var jättebra, helt underbart vackert gjord och med ett budskap. Våra elever såg den på bio, jag kunde inte följa med men när jag frågade dem så kunde de flesta inte återberätta den... ??????? Helt osannolikt... Förstår inte alls... Vi har en generation curligbarn nu som skall ha allt serverat och färdigtuggat... Tänka, göra själv???? NÄÄÄÄÄ!!!!
Tillslut var det en flicka som kunde ta fragment ur historien och återberätta.... Nu har jag sett den...
SE DEN!!!!

2 kommentarer:

Belinda sa...

kanske en liten för svår film för dem? Med tanke på att de egentligen inte är så pass gamla. Vilken årsklass var det?

Leina sa...

Det var åk 9... Så de borde faktiskt förstå den... Tycker jag... Helt underbar film...