torsdag 1 augusti 2013

Del 2 av bilresan



Att åka bil i Irland är ett äventyr, spännande men inte alltid angenäm.... Just den här vägen var bred, ibland är de så smala att det egentligen bara ryms en bil... Kurviga och smala och omgärdade av en gröna murar eller som här en grön tunnel... -OJ!!! Vad den bilen körde fort... Utbrast jag lite lätt vettskrämd... -Nej då, inte alls... Det är ju 100 km/h tillåten på den här vägen... Svarar dagens chaufför tillika sonens flickvän... Jag höll på att svimma... 100 km/h på den smala krokiga vägen... Nu blev jag om möjligt ännu mera orolig... Tur hon körde bra, hon S....


Här var vi... Just här var sonen och S lite osäkra på vart vi sen skulle i fyrvägskorsningen... Grusvägar åt alla håll... Jag kan ju avslöja att vi kom på rätt väg...


Fler vyer... Känns nästan lite som svensk fjällvärld... Förutom att det var myggfritt och 24 grader varmt... Jackan som jag tagit med låg kvar i bilen hela bilfärden... Den hade jag för övrigt kunnat lämna kvar i Sverige...


Sen slog hungern till vi körde till den här helt charmerande lilla staden som heter... ? Just det mina vänner... Jag har ju redan sagt att jag inte har någon som helst aning.... Men de hade en pub som heter....


 The old forge inn.... Där gick vi in... Så här ser delar av menyn ut....


Sonen beställde hamburgaren, som var riktigt god, S som är vegetarian fick en enchilada som de hade gjort vegetarisk... Jag kände att "when in Irland" så var jag helt enkelt att naturligtvis beställa.... 


Just det Beef and Guinness pie... Den var faktiskt grymt god, mustig och smakrik... Vi var väldigt nöjd när vi gick ut därifrån... Och mätta...


Utanför i trottoaren hittade jag den här mojängen....  S styrde kosan hem, efter ca: 30 min kom hon på... Jag glömde mina solglasögon!!!! Vad ska vi göra??? Ska vi köra tillbaka, har vi åkt långt??? -Kör tillbaka... De är nog kvar... Jo, de är nog kvar... Hoppades vi... En halvtimme senare parkerade S utanför puben... Tre minuter senare kom hon och sonen ut ur puben... Hon log, då förstod jag att jo... De hade legat kvar... Vi ställde åter kosan norrut mot Swords... Det var tre trötta men nöjda människor som kröp isäng den kvällen...  Nästa dag skulle vi köra en liten sväng igen... Bilen skulle lämnas igen 19.00.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Börjar dagen med en sväng till Irland ,-) Tack och bock!

lilian sa...

Hej det var ett tag sen ;)
Vilken härlig semesterresa du är ute på .Kramar från Lilian o Greta <3

Leina sa...

Ja du Elisabet, du har ju själv rest på de smala vägarna i Irland så du vet hur det är... Ja Lilian, det var en helt fantastisk resa... Roligt att du tittade in hos mig igen...