söndag 15 december 2013

Det är ju i alla fall vinter


För en vecka sen såg det ut så här, planen var att jag och dottern skulle besöka Liseberg.... Inte alls roligt, inte ens nästan. Som tur vad hade jag dagen innan ställt in eftersom det skulle regna hela dagen, regna? Det toksnöa i två dagar. Men, jag hade sett på långtidsprognosen att varmare väder skulle komma, så blev det också, just nu regnar det och gräsmattan är grön. Enligt Yr så ska det lätta lagom till att jag kommer till Gbg. 8 grader varmt och sol ska det bli. Huvudsaken är att det inte regnar, är inte samma sak att gå på Lisebergs julmarknad när det regnar.

Sitter här och myser i skenet av julstjärnan och den sjuarmade ljusstaken, med  myskläder på mig, behöver inte stressa. Tåget går 12.05, kör till Uddevalla det går helt enkelt mer tåg dit än till Munkedal. Nu ska jag fortsätta mysa...

Inga kommentarer: