onsdag 18 december 2013

Man ska inte planera.......


Min plan var att lägga ner granen och skruva fast julgransfoten.... Klart det skulle gå... Sen på med julgransbelysningen och alla 115 julgranskulor.... Det var planen...

Jag brottade ner granen på golvet satte fast julgransfoten... Lyfte upp granen och konstaterade att den var sned.... Ner med granen skruva lite här och där... Upp med granen igen... Så höll jag på en bra stund, tillslut var jag tvungen att skicka ut ett SRIIIIK!!! På Fb, en bekant nere på samhället hörsammade mitt nödrop och traskade uppför mördarbacken och kämpade på en stund. Tillslut stod den där, stor och präktig... Lite ostadig är den allt, tror jag skall införskaffa en bättre julgransfot... En stadigare... En större... Men att klä den hanns inte med... Middag fick jag äta 20.00.... Nu sitter jag i soffan och längtar till imorgon...


Imorgon kommer granen att se ut så här.... =D

Inga kommentarer: