måndag 16 december 2013

Vi lyckades även i år


Dottern är grym på att hitta bra ställen att äta på. Den här gången var det Thai moon kitchen  Vilken chock att komma in där, man kände sig inkastad i en annan värld. Jag som aldrig har varit i Thailand fick en smak av hur det är där. Värmen som slog emot var på gränsen till obehaglig, mest för att jag inte var beredd... Men maten var grym, det var riktig eller så nära som man kan komma Thaimat i Sverige. Vet hur äkta thai smakar eftersom dotterns klasskompis brukar komma hem till oss och laga som hennes mormor brukar laga, husmanskost med andra ord.


Den här bussen möter en när man kommer in i restaurangen... Osannolikt, magiskt och lite komiskt... Om ni är i Gbg, besök den här restaurangen... Jag lovar ni kommer inte att ångra er.


Sen bar det av till Liseberg med sina miljoner lampor som lyser upp halva Gbg.... Skulle köpa suovas, handledsvärmare och fudge... Allt det hittade jag + två vita julgranskulor. Det är en speciell känsla att strosa omkring i det för tillfället enormt juliga Liseberg. Det har blivit en tradition att åka dit varje december, i år blev det lite senare än tidigare år. Men med tanke på snöstormen som drog fram förra helgen är jag glad att vi väntade en vecka.

Det var en härlig söndag som jag fick tillbringa med dottern i ett milt snöfritt Gbg. Nöjd men betydligt fattigare satte jag mig på tåget mot Uddevalla där bilen stod och väntade på mig. I morgon är det tandläkaren igen, men nu skall hon ta bort  den tillfälliga fyllningen som smakar pepparkaka och fylla igen hålet efter rotfyllningen.... Sen är det bara en till planerat möte, det är för att få tanden fastskruvad... ÄNTLIGEN!!!!! Funderar på att köra förbi Margareta gärde och inhandla en gran när jag ändå är i Uddevalla. Japp, så får det bli...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Just det, det var lyckat .., precis så smakar det: pepparkaka!

Leina sa...

Märta, tandläkaren berättar att det är nejlika och något annat i smeten... Nu är den klar... Lycka, men om några veckor blir jag kallad på kontroll...
Börjar bli less att springa hos tandläkaren...