måndag 31 december 2007

Äntligen

Keramikskålarna från en keramiker i Ystadstrakten trivs på skåpet....


Äntligen hittade jag den möbel som jag skulle ha framför fönstret i rummet, där stereon skall stå.... ÄNTLIGEN!!! Som jag har sökt och så fanns den bara där... På IKEA naturligtvis... Och billig var den 400 ++ snäppet under 500 kr, ett fynd... Granen tycker att det blev lite trångt, men det får den leva med.... Nu skall jag bara köpa till 3 set vita korgar som skall vara där, men det blir ett senare IKEA besök... Det blir fint.... Sen har han jag var gift med varit snäll och hängt upp två skåp och en ljusstake... Ljusstaken är tillverkad av en hägg som stod på plastfars gård där han bodde som barn.... När ljusstaken kom upp på väggen upptäckte jag till min fasa...
DEN VAR TRASIG!!!!!!!!!!!!!!!!
De djävla SLAPPTASKARNA som flyttat åt mig hade förutom en hel del möbler som inte går att ersätta, hade skadat min älskade ljusstake....
Ni som bor i Malå och funderar på att flytta.... ANLITA INTE P.G. Ni vet åkaren som oxå flyttar åt folk... Så mycket elände det ställde till med, byte av dagar och trasiga, skadade möbeler... Fy så dåligt skött det var.... Nej, honom kan jag inte rekomendera, inte på några villkor.... Ljusstaken går ju inte ersätta.... Fy bubblan så värdelöst det var att anlita honom.... GÖR INTE DET om ni går i flyttartankar....

4 kommentarer:

Lena sa...

Vad fint du får det!

I Malå har jag bara bott en kort tid som barn, så jag tror inte att jag behöver varningen, men andra kanske:)
Gott Nytt År!

Leina sa...

panter: Du har så rätt.... Gott Nytt År på dig själv!!! =)

Elisabet. sa...

Var det dom som packade ner grejorna också? Eller har det blivit vajsing under resans gång?

Leina sa...

elisabet: Jag packade... Jag packade noga.... Men det hjälpte föga....